|
|
System DOCert
Ogólne informacje o systemie DOCert
Narodowy Bank Polski od marca 1996 roku stosuje technologię klucza publicznego do zapewnienia usługi integralności, poufności i niezaprzeczalności w systemach informatycznych obsługujących Klientów NBP. Do realizacji tego celu w NBP wykorzystywany jest system DOCert, służący do wystawiania, unieważniania i dystrybucji certyfikatów.
W skład systemu DOCert wchodzą:
-
Dwa Centra Certyfikacji Kluczy:
- NBP CCK 2 - wydające certyfikaty użytkowe,
- NBP CCK TEST 2 - wydające certyfikaty testowe,
-
Siedemnaście Punktów Rejestracji Użytkowników zlokalizowanych w Centrali NBP oraz w oddziałach okręgowych NBP;
-
System Zdalnej Obsługi Certyfikatów dostępny na stronie www.DOCert.nbp.pl i umożliwiający generowanie kluczy kryptograficznych na stacji roboczej Klienta, bez konieczności składania wizyty w siedzibie NBP.
Certyfikaty wystawiane przez system DOCert nie są certyfikatami kwalifikowanymi w rozumieniu ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej.
Zasady świadczenia usług zaufania określone są w dokumentach:
W celu zapewnienia prawidłowej obsługi certyfikatów systemu DOCert konieczne jest zainstalowanie odpowiednich certyfikatów Centrów Certyfikacji Kluczy:
|
|
|
|